آیا پا برهنه ورزش کردن بلامانع است؟

تخت کفش نیز باید طوری طراحی شده باشد که از زخم شدن وسط کف پا جلوگیری کند درعین حال امکان حرکت قوسی مناسب نیز وجود داشته باشد تا وضعیت بهتری برای ضربه با روی پا به توپ فراهم شود. در پا سه مکانیسم ذخیره انرژی (جذب شوک) شامل کشش تاندون آشیل، صاف شدن قوس پا و بالشتک زیر پاشنه پـا وجود دارد. امروزه مجموعه گسترده محصولات برند پوما که شامل کفش و پوشاک تجهیزات ورزشی، است در بیش از ۱۲۰ کشور جهان فروخته می شود. یک کفش ورزشی مناسب دارای آناتومی خاص خود بوده که قسمت های مهم آن شامل محل شست پا، پشت پاشنه، داخل کفی، وسط کفی، خارج کفی، گردنی مچ پا و زائده پاشنه است. درحرکت سه فاکتور حرکت ایمن، حرکت موثر و حرکت با کیفیت بسیار مهم است.

به طور کلی عناصر آناتومیک و فیزیولوژیک به طور همزمان سبب حرکت موثر میشوند. انتخاب کفش مناسب ورزش در سلامت عضلات و اسکلت شما در حین ورزش موثر میباشد. بدون کفش ورزش کردن برای ورزش هایی آبی مثل شنا و شیرجه بسیار نرمال است. کفش های ورزشی داخل سالن به گونه ای طراحی شده اند که از همه جهات حرکت کنند و دارای زیرههای بدون مارک هستند تا سطح بازی را بهم نزنند. پس میتواند فوق العاده مهم باشد که بازیکنان تا این حد به این نکته توجه میکنند . پاهای سرد اگر انگشتان پا همیشه سرد است، یکی از دلایل آن میتواند جریان ضعیف خون باشد؛ مشکلی در گردش خون که گاهی اوقات با سیگار کشیدن، فشار خون بالا یا بیماری قلبی مرتبط است. د: میزان ارتفاع کف کفش نیز عامل مهمی در انتخاب کفش مناسب می باشد به طوری که ارتفاع کف در قسمت پاشنه باید حداقل ۲ سانتی متر باشد.

آزمایشهای خود را روی سطوح مختلف انجام دهید و آنها را حداقل 10 دقیقه در پا نگهدارید. الف: رویه کفش باید از الیاف کتان باشد و در آن حداقل مواد شیمیایی استفاده شود تا از بروز حساسیت ها جلوگیری شود. مطمئن شوید که در پنجه پا سه تا ۱۲میلیمتر از انگشت شصت پا فضای خالی وجود دارد. همچنین استحکام آن باید به مقدار کافی باشد تا پا در حرکت های مختلف و در موانع مختلف دچار آسیب نشود. آدیداس به عنوان یکی از برندهای برجسته ورزشی جهان، از بسیاری از رویدادهای ورزشی نظیر جام جهانی فوتبال شرکت داشته و از تیم های مختلف بین المللی و باشگاهی مانند منچستر یونایتد، رئال مادرید، و همچنین از بازیکنان و تیم های کریکت، بیس بال، بسکتبال، گلف حمایت می کند. 2 ـ محافظ مچ پا که از این ناحیه محافظت میکند. همچنین توجه داشته باشید، جنس و مدل کفش باید طوری باشد که هوا در آن جریان داشته باشد.

اگر شما هفتهای 32 کیلومتر میدوید بدان معناست که پس از 20 الی 25 هفته باید کفش ورزشی خود را عوض کنید. 6- اگر پای شما به چرم روی کفش فشار می آورد به طوری که سبب بیرون زدگی از کفش می شود آنرا کنار بگذارید. زمانی که یک ورزش یا برنامه تمرینی جدید را شروع می کنید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که بهترین کفشهای ورزشی را متناسب با ورزشی که میخواهید انجام دهید، انتخاب کنید. معمولا اشتباهاتی در خرید یا نگه داری این کفش صورت میگیرد که اگر بر طرف نشوند باعث آسیب دیدگی میشوند. از مهم ترین اعضایی که ارتباط مستقیم با پا دارد، کمر و ستون فقرات است که بیش ترین آسیب را از کفش غیراستاندارد می بیند. با تهیه یک کفش ورزشی باکیفیت میتوان از آسیب دیدگی مچ پا جلوگیری کرده و تمرینتان را به تجربهای دلپذیر و آرام تبدیل کنید.