انگشتهای پایتان را تکان دهید

2- در هنگام خرید هر دو لنگه کفش را امتحان کنید. 2. در هنگام خرید هر دو لنگه کفش را امتحان کنید. برخی از افراد عادی و یا حتی ورزشکاران هنگام خرید کفش ورزشی تنها جنبه های زیبایی را در نظر میگیرند و دوست دارند انتخابشان مطابق با مد نیز باشد. کمپانی ها یا برند های خاص یه نشان یا لوگوی منحصر به فرد دارند ، دقت کنید که جنس لوگوی آن ها باید با کیفیت باشد، اکثر جنس های تقلبی لوگو های بی کیفیت ولی شبیه اصلی میزنند . کفشهای بسکتبال معمولاً بالاترین جذب ضربه را دارند و در مقایسه با انواع دیگر کفشهای ورزشی، نسبتاً انعطافپذیر میباشند.

عاج کفش باید ضد ضربه باشد تا هنگام رویرویی با ریشه ها و شاخه ها، و سنگ های سخت دچار مشکل نشوید. یک مزیت دیگر که برای این کفش ها لازم است، ضد آب بودن آن است. از سوی دیگر توجه داشته باشید که کفشهای ورزشی را هر چند وقت یک بار باید عوض کنید، چون صدمه دیدن نوک آن یا ساییده شدن پاشنه آن میتواند سبب بروز دردهایی در پا و کمر شود. تهیه کفش ورزشی مناسب که امروزه به عنوان یکی از ابزار اصلی هر رشته ورزشی مطرح است برای اجرای بهتر ورزش بسیار مهم بوده و دارای سه کارکرد اصلی حفاظت از پا، راحتی و حمل وزن بدن است.به طور کلی عناصر آناتومیک و فیزیولوژیک به طور همزمان سبب حرکت موثر می شوند.درحرکت سه فاکتور حرکت ایمن، حرکت موثر و حرکت با کیفیت بسیار مهم است. استفاده از این نوع کفش ها همچنان می تواند سبب شکسته شدن گلبول های قرمز خون شود که از علائم آن می توان به قرمز شدن رنگ ادرار اشاره کرد.

حمید سجادی با حضور در جمع اهالی دوومیدانی، از ورود خودبه دوومیدانی صحبت کرد و خود را مدیون این رشته دانست. علوم حرکت شناسی و بیومکانیک در حرکت پا بسیار به یکدیگر وابسته هستند.یک پا به طور متوسط روزانه ۱۰هزار بار با زمین برخورد می کند و به طور میانگین ۱۸۶هزار و ۷۵ کیلومتر را در طول زندگی طی خواهد کرد. یک پا به طور متوسط روزانه ۱۰ هزار بار با زمین برخورد می کند و به طور میانگین ۱۸۶ هزار و ۷۵ کیلومتر را در طول زندگی طی خواهد کرد، در پرش یک پا و یا در یک گام بلند حدود ۳۱۵ و نیم کیلومتر فشار روی پای ورزشکار وارد می شود. استحکام رویه کفش ورزشی باید به نحوی باشد که از پیچ خوردگی پا جلوگیری کند و همچنین در برابر فشار های وارده در طی زمان حالت اولیه خود را از دست ندهد. فضای بیشتر در جلوی کفش، از هر گونه تورم ناشی از دمای بالا یا پیاده روی طولانی مدت، جلوگیری می کند.

رویه کفش باید دارای منافذی برای عبور هوا باشد استفاده از کفش هایی که دارای رویه هایی با منافذ فراوان می باشند در تهویه کفش برای خنک شدن پا و همچنین جلوگیری از بیماری های قارچی مناسب تر می باشد. یا مثلا ممکن است پاشنه پا یا مچ صدمه ببیند. در صورتی که ورزشی را هفته ای سه جلسه یا بیشتر دنبال می کنید کفش ویژه آن را تهیه کنید. اگر فعالیت ورزشی خاصی را سه بار در هفته انجام میدهید، باید کفش ورزشی متناسب با آن را انتخاب کنید. پیدا کردن کفش ورزشی مناسب در میان مدلهای متنوعی که در فروشگاهها میبینید آسان نیست. 7. کفشی بخرید که به اندازه کافی حرکت را کنترل کند. قسمت کنار پاشنه کفش را از دو طرف به داخل فشار دهید و مطمئن شوید که به اندازه کافی محکم است و به آسانی تغییر شکل نمیدهد. بازیکنان تنیس باید کفشی بپوشند که هنگام حرکات مختلف جابجایی از ساختار پا و مچ محافظت نماید.