انگشتهای پایتان را تکان دهید

جامعه ارتوپدی پا و مچ پا در امریکا توصیه میکند، نوع کفشی که انتخاب میکنید باید مطابق با نوع ورزشی که بیشتر انجام میدهید، باشد. کفش ورزشی مناسب برای پیاده روی و کفش ورزشی مناسب برای باشگاه ویژگیهای خاص خود را دارند، پس با توجه به فعالیتی که میخواهید انجام دهید کفش را انتخاب کنید. یک جفت کفش باشگاهی مناسب میتواند ویژگیهای گوناگونی را با هم داشته باشد که ورزشکار را قادر میسازد تا به انجام فعالیتهای ورزشی و بدنی مختلفی بپردازد. کفش پیاده روی مردانه عموماً رویهای کوتاه دارد تا پاشنه پا قابلیت حرکت بیشتری در آن داشته باشد، همچنین پنجه این کفشها باید قدری پهنتر از کفش معمولی باشد تا فشار به انگشتان وارد نشود. کفشهای کوهنوردی مرل و کلمبیا میتوانند انتخاب هوشمندانهای برای این رشته ورزشی باشند.

پاها بطور طبیعی در ساعات انتهایی روز اندکی ورم میکنند به همین خاطر بهترین زمان برای اندازه کردن کفش عصر و پس از غروب آفتاب است. سیستم های جریان ها و کفی های طراحی شده بر پایه علم روز و دیگر آیتم های مشابه نیز هر روز بر کارایی این کفش ها می افزاید. هنگامی که پاهای خود در بزرگترین حالت هستند خرید کنید زیرا پا میتواند تا 8٪ در اواخر روز و یا بعد از ورزش متورم شود که بر اندازهگیری تأثیر میگذارد. همچنین در برابر فشار های وارده در طی زمان حالت اولیه خود را از دست ندهد. کفش های مخصوص تنیس با طراحی خاص در قسمت کف برای ایجاد بیشترین سطح اصطکاک با زمین و برقراری تعادل بازیکن در حرکات تند و حرکت های ناگهانی ، شرایط مناسب برای بازیکن را در زمین های مختلف تنیس مانند هاردکورت یا زمین های خاکی و چمن ایجاد میکند. بنابراین کفش ورزشی مناسب برای کف پای صاف با کفش ورزشی مناسب برای یک فرد عادی متفاوت خواهد بود.

برخی از افراد عادی و یا حتی ورزشکاران هنگام خرید کفش ورزشی تنها جنبه های زیبایی را در نظر میگیرند و دوست دارند انتخابشان مطابق با مد نیز باشد. شما هم از تجربه خودتون در رابطه با کفش های ورزشی با ما بگید. استفاده از گیرههای انگشت یا پدالهای بدون کلیپس به این معنی است که شما فقط روی پدال فشار وارد نکنید. 2 ـ محافظ مچ پا که از این ناحیه محافظت میکند. استفاده از کفش هایی که دارای چسبک می باشند به هیچ عنوان در ورزش توصیه نمی شود به علت اینکه چسبک ها نمی توانند نیروهای وارده را در هنگام تغییر جهت ورزشکار، برخورد ها و اتفاقات را بدرستی خنثی کنند و احتمال بروز صدمه به مچ را افزایش می دهند. استفاده از کفش هایی که دارای چسبک می باشند به هیچ عنوان در ورزش توصیه نمی شود.

کفش ورزشی، یک قسمت ضروری و به عنوان یکی از ابزار اصلی انجام هر تمرین و رشته ورزشی مطرح است. قانون کلی این است که بعد از هر ۶۴۰ -۵۶۰ کیلومتر استفاده، باید کفشهایتان را تعویض کنید. این باعث می شود یک ضربه پدال بسیار کارآمدتر باشد. در هر قدمی که میروید ، از طریق پاشنه به سمت پا ضربه وارد میشود که میتواند منجر به آسیب شود. سه مولفه اصلی انعطاف پذیری ، استحکام و لایه گذاری برای جذب ضربه و راحتی پا باید در کفش های ورزشی رعایت شوند. یک کفش تنیس مناسب دارای آناتومی خاص خود بوده که قسمت های مهم آن شامل محل شست پا، پشت پاشنه، داخل کفی، وسط کفی، خارج کفی، گردنی مچ پا و زائده پاشنه است. کفش های ورزشی داخل سالن به گونه ای طراحی شده اند که از همه جهات حرکت کنند و دارای زیرههای بدون مارک هستند تا سطح بازی را بهم نزنند.