انگشتهای پایتان را تکان دهید

علاقه مندان به خريد كفش واليبال براي تهيه اين نوع كفش بايد به چند نكته توجه داشته باشند، يكي اين كه كفش واليبال بايد چند ويژگي داشته باشد كه مهم ترين آن ها مربوط به زيره كفش است كه لازم است از جنس كرپ باشد چرا كه پرش جزو اركان اصلي ورزش واليبال است.نكته ديگري كه هنگام خريد كفش واليبال بايد مورد توجه قرار گيرد، لژ آن است كه بايد در حدود پنج سانتي متر باشد. تحقیقات نشان داده است که میزان مصرف انرژی در هنگام استفاده از این گونه کفش ها بیشتر می باشد. سایز پاها در بزرگسالی هم تغییر میکند، لذا هر سال چند بار این تغییرات را اندازهگیری کنید.

اگر از یک فروشگاه تخصصی خریداری میکنید فروشنده باید اندازهگیری را انجام دهد و اگر بهطور کلی این کار را نمیکنند از آنها بخواهید در حال ایستاده پایتان را اندازهگیری کنند زیرا ایستادن پای فرد را صاف و کشیده میکند که میتواند بر اندازهگیری تأثیر بگذارد. اگر یک جفت کتانی داشته باشید که صرفا به تردمیل اختصاص داده شده است، می توانید با حداقل استایل این کار را انجام دهید. بسیاری از عوامل وجود دارند که می تواند تمرینات ورزشی شما را دچار مشکل سازد و یا با شکست روبرو کند : ذهنیت و نگرش شما، رژیم غذاییتان، سطح استرس و البته کفش های ورزشی تان جزء این عوامل می باشند. یک قانون خوب داشتن پاشنه کمتر است که به شما در انجام حرکات مناسب کمک می کند. همین طور، افراد در بیشتر ورزش ها کفش میپوشند تا از پاهایشان محافظت کنند و البته میدانیم که پوشیدن کفش در ایجاد ثبات برای بلند کردن وزنه و انجام تمرینات موثر است.

افراد با قوس کف پای زیاد از کفش هایی استفاده کنند که انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و از پوشیدن کفش هایی که پا را محدود می کند خودداری کنند. این نوع کفش به انگشتانتان فضای کافی برای پهن شدن و چسبیدن به زمین را می دهد. اگر میخواهید به راحتی لاغر شوید و چربی بسوزانید حتما این ورزش را امتحان کنید. در صورتی که ورزشی را هفته ای سه جلسه یا بیشتر دنبال می کنید کفش ویژه آن را تهیه کنید. معمولا تصور می شود که کفش دویدن باید دارای تختی کاملا ضربه گیر باشد. اما برخی دوندگان طرفدار کفش هایی با حداقل مواد ضربه گیر هستند.

رویه کفش ورزشی باید از الیاف کتان باشد و در آن حداقل مواد شیمیایی استفاده شود تا از بروز حساسیت ها جلوگیری شود و همچنین به تهویه ها در کفش که یکی از عوامل جلوگیری از بیماری های قارچی در قسمت پا می باشند کمک شود. پس باید کفشی بپوشید که عاجش از کربن یا پلاستیک ساخته شده است و دارای لژ باشد تا از پایتان در برابر سنگ های تیز محافظت می کند و پیاده روی شما را ایمن می سازد. فضای بیشتر در جلوی کفش، از هر گونه تورم ناشی از دمای بالا یا پیاده روی طولانی مدت، جلوگیری می کند. متمایل هستند. همچنین در وزنه برداری باید به دنبال کفش هایی باشید که دارای پنجه پهن باشد تا انگشتانتان فضای بیشتری برای افزایش ثبات، هنگام بلند کردن وزنه های سنگین، داشته باشند.