برای انتخاب کفش ورزش این نکات را رعایت کنید

دررفتگی مفصل مچ پا اگر بهدرستی درمان نشود میتواند به مشکلات طولانیمدت تبدیل شود. انتخاب کفش مناسب برای حفاظت در برابر این آسیبها و مشکلات بلندمدت دیگر بسیار مهم است. برای رعایت سه فاکتور مهم درحرکت باید توجه زیادی به پا داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف باید کفش مناسبی را انتخاب کنیم.یک کفش ورزشی مناسب دارای آناتومی خاص خود بوده که قسمت های مهم آن شامل محل شست پا، پشت پاشنه، داخل کفی، وسط کفی، خارج کفی، گردنی مچ پا و زائده پاشنه است. کفشی مناسب پیاده روی است که تمام این ساختار را لحاظ کند و از آناتومی بدن استفاده کند. 6- اگر پای شما به چرم روی کفش فشار میآورد به طوری که سبب بیرون زدگی از کفش میشود آنرا کنار بگذارید. در ضمن زیرهای داشته باشد که هم از درون و هم از بیرون بتواند ضربات را گرفته و خنثی کند. کفشهای مخصوص تنیس، کف انعطاف پذیری دارند تا از پاهای شما در برابر اینطرف و آنطرف رفتن در تنیس محافظت کند.

هنگامی که پاهای خود در بزرگترین حالت هستند خرید کنید زیرا پا میتواند تا 8٪ در اواخر روز و یا بعد از ورزش متورم شود که بر اندازهگیری تأثیر میگذارد. داشتن یک کفش خوب علاوه بر لذت بخش کردن تمرین می تواند خود انگیزه ای برای ورزش کردن باشد. اگر هفتهای ۳۲ کیلومتر میدوید، به این معنی است که شما باید کفشهای خود را هر ۲۰ الی ۲۵ هفته یکبار عوض کنید. دوندگان باید بعد از 480 تا 800 کیلومتر دویدن باید کفش خود را عوض کنند. هنگامی که کفش مستهلک شود، استفاده از آن باعث درد در ناحیه زانو ، لگن و کمر میشود. انتخاب کفش های با کف که دارای ارتفاع اندکی می باشد سبب بروز دردهایی در ناحیه مچ، زانو، کمر و گاهی سردرد می شود استفاده از این نوع کفش ها همچنان می توواند سبب شکسته شدن گلبول های قرمز خون شود که از علائم آن می توان به قرمز شدن رنگ ادار اشاره کرد.

3 ـ زبانه کفش نرم و بلند که از فشار بند یا الحاقات مربوط به آن جلوگیری میکند. برای زیرکفش نیز باید ابری نازک وجود داشته باشد و برای محافظت هرچه بیشتر از مچ پا در هنگام اجرای حرکات این نوع کفش ها دارای ساقی بلند هستند. کفشها باید مناسب باشند و قبل از اینکه کفیها صاف شوند یا ساق کفش شروع به پاره شدن کند تعویض شوند. این کفشها به عنوان یک واحد عایق گرمایی عمل میکنند. از این رو باید نسبتا سبک و حالت ضربهگیری خوبی داشته باشد. از این رو باید نسبتا سبک و حالت ضربه گیری خوبی داشته باشد. اگر شما یک ورزشکار هستید و مدام از کفشهایتان استفاده میکنید، بهتر است کفشی با کیفیت بالا و جنس خوب تهیه کنید. در انتخاب کفش رنگ و مدل هم متاثر از سن، جنسیت و گرایشهای فردی و اجتماعی میباشند و جنس و کیفیت کفش هم به اوضاع اقتصــادی و وجدان اجتماعی جامعه باز میگردد.

همچنین اگر حتی کفشها بهترین کیفیت را داشته باشند، اما متناسب و اندازه پای شما نباشند نباید خریداری شوند. همهی افراد تصور میکنند که سایز پایشان هیچوقت تغییر نمیکند، اما همیشه اینگونه نیست. کفش را در انتهای روز و اول شب انتخاب و خریداری کنید، چرا که بر اثر فعالیت و راه رفتن پا متورم و بزرگتر میشود و شما بعداً مشکل تنگی و کوچکی کفش آ نخواهید داشت. کفش مناسب باشگاه بدنسازی، فشار وارد شده بر زانوها، قوزک و پنجهها را کاهش میدهد و هنگام برداشتن وزنهها در حفظ تعادل، به شما کمک خواهد کرد. ورزشهای زیادی وجود دارد که میتوان برای تناسب اندام انتخاب کرد ولی بعضی از این ورزشها برای بدن سنگین هستند یا برای انجام آن ورزش خاص باید هزینههای ماهیانه زیادی پرداخت کرد، اما برای پیاده روی یا دویدن که ورزش مادر محسوب میشوند، نه پول ماهیانهای باید پرداخت شود و نه وزنههای سنگینی وجود دارد، شما تنها به یک جفت کفش ورزشی مناسب و کمی عزم راسخ نیاز دارید.