بهترین کفش برای ورزش کردن

پس اگر ما به فکر تناسب اندام و سلامت بدن خود نباشیم، در زمان کوتاهی به نقطهای غیر قابل جبران خواهیم رسید. اگر اخیراً دچار آسیب دیدگی پا شدهاید و دچار درد قوس کف پا هستید، برای تشخیص مشکل پیچ خوردگی پا، کوفتگی یا شکستگی استخوان باید به پزشک یا متخصص پا مراجعه کنید. یعنی اگر هر روز با کفش خود ورزش کنید باید بعد از شش ماه آن را عوض کنید. کفش ورزشی را بعد از انجام تمرینات یا در انتهای روز انتخاب نمایید زیرا در این حالت پا، بیشترین اندازه خود را دارد. کفشهای دونده امکان دارد از دید ظاهری تفاوت چندانی با کفشهای کوهنوردی نداشته باشند, البته با وجود تمام شباهتها, تفاوتهای متعددی در راحتی کفشها تماشا میکنیم. انتخاب کفش ورزشی مناسب کاری دشوار است زیرا انواع کفش های ورزشی در طرح، وزن و مواد گوناگون، وجود دارد. حتی اگر قصد دارید بدون کفش ورزش کنید، حتماً جوراب مناسب بپوشید.

اگر قصد خرید کفش های ورزشی زنانه دارید بهتر است بدانید که به طور معمول قیمت کفش ورزشی زنانه نسبت به مردانه ارزان تر است! هنگام خرید کفش به طراحی کفش دقت کافی داشته باشید. هنگام خرید کفش ورزشی، جورابهایتان را که هنگام ورزش کردن میپوشید، با خود همراه داشته باشید. الف: رویه کفش باید از الیاف کتان باشد و در آن حداقل مواد شیمیایی استفاده شود تا از بروز حساسیت ها جلوگیری شود. در انتخاب کفش پیاده روی به دنبال کفشی با رویه نرم و راحت، تخت ضخیم و ضربه گیر باشید. دومین ویژگی این که آب به راحتی وارد کفش نشود، دیگر این که از پیچخوردگی پا جلوگیری کند و چهارمین و مهمترین ویژگی این است که رویه کفش باید به قدری محکم باشد که با سقوط سنگ روی آن، پا آسیب نبیند. مهمترین عامل در انتخاب کفش مناسب برای ورزشهای سالنی، تخت کفش است. طراحی مناسب کفش ضمن کمک به بهبود عملکرد ورزشکار، مانع آسیب دیدگی نیز می شود.

اگر در خارج از منزل با شرایط مختلف آب و هوایی روبرو باشید، کفشهای ضد آب نیز کمک خواهند کرد. اما اگر کفشهایی با لایه های ضربه گیر می خواهید انتخاب نمایید به دنبال کفشی باشید که در تمام کف کفش دارای چنین لایه هایی بوده و بخوبی پاشنه پا را در بر گیرد. هم چنین شرکت قصد دارد تا سرعت رشد جریان نقدی آزاد را از درآمد خالص سریع تر کند . قوس طبیعی : باید از کفش هایی با برآمدگی مختصر دارد. کفش های استوک فوتبالی برای سالن، چمن مصنوعی، چمن طبیعی، ساحل و آسفالت متفاوت هستند. کفشهای ویژه: کفشهایی که برای گلف، رقص هوازی و دوچرخه سواری تولید می شوند. کفشهای دو و میدانی: از آنجاییکه هر دو و میدانی کار نیاز خاص و ویژه ای دارد که کفشهای بسیار متنوعی توسط کارخانه ها با توجه به اندازه پا، الگوی گام برداری و سبک تمرین تولید می شود.

چین مسئولیت تولید بیست و سه درصد از پوشاک را برعهده دارد. روش های قدیمی نیز وجود دارد و می توانید هر بار مقدار دوندگی یا پیاده روی خود را در یک دفترچه یادداشت کنید. کفشی که انتخاب می کنید همان لحظه باید اندازه پای شما باشد. اگر احساس میکنید که قوس کف پایتان میگیرد، پس باید کفشی را انتخاب کنید که تکیه گاه کمتری در قوس پا داشته باشد. اگر دچار انگشت پای چکشی هستید کفشی را انتخاب نمایید که پنجه پهن داشته باشد. اگر هفته ای سه جلسه یا بیشتر تمرین می کنید به کفش ورزشی ویژه ای نیاز دارید. هنگام خرید، جورابی که موقع تمرین می پوشید به پا کنید. از آنجا که پا از ساختار پیچیدهای برخوردار است، مهم است که در صورت بروز اولین علائم به پزشک متخصص پا مراجعه کنید.