چرا پوشیدن کفش مناسب حین ورزش مهم است؟

افراد دارای کف پای صاف باید کفش دارای لایه میانی بسیار سفت برای کنترل حرکت و کاهش میزان چرخش داخلی بپوشند. کفشهای دوپوش جزو دسته دیگر هستند که معمولا از یک پوسته غیر گرمایشی و یک لایه گرمایشی جداشدنی تشکیل میشوند و معمولا جنس لایه بیرونی چرم یا پلاستیک است. پس اگر ما به فکر تناسب اندام و سلامت بدن خود نباشیم، در زمان کوتاهی به نقطهای غیر قابل جبران خواهیم رسید. راهنمای خرید بیشتر برای وسایل ورزش و سرگرمی در این لینک قابل مشاهده است. در ادامه این مطلب، ۳۰ کفش پیاده روی مردانه ارزان، باکیفیت و محبوب را به شما معرفی خواهیم کرد. کفش مناسب باشگاه بدنسازی، فشار وارد شده بر زانوها، قوزک و پنجهها را کاهش میدهد و هنگام برداشتن وزنهها در حفظ تعادل، به شما کمک خواهد کرد. الف: رویه کفش باید از الیاف کتان باشد و در آن حداقل مواد شیمیایی استفاده شود تا از بروز حساسیب ها جلوگیری شود و همچنین به تهویه ها در کفش که یکی از عوامل جلوگیری از بیماریهای قارچی در قسمت پا می باشند کمک شود.

کفشها باید بهاندازه کافی راحت باشند و همچنین فشار واردشده به پا را، که در هنگام ایروبیک بیشتر از راه رفتن است، بتوانند جذب کنند. روکش کفشها باید بهاندازه کافی ضخیم باشد تا انگشتان پا را پشتیبانی کند. پاشنهی پایتان باید به راحتی در کفش قرار گیرد، اما نباید خیلی تنگ باشد. انگشتهای پایتان را تکان دهید. آسیبهای ناشی از عدم استفاده کفش مناسب میتواند تلاشتان در کاهش وزن یا تناسب اندم را از بین ببرد. کفشهای دویدن که دارای فنر داخلی در آن برای دوندهها و کفشهای سبک پیاده روی مخصوص افرادی که پیاده راه میروند در دسترس است.

دویدن و دوی آهسته نیروی زیادی بر روی پا، ساق، باسن و ستون فقرات اعمال میکند. هنگامیکه آهسته و با قدمهای بلند راه میروید یا قدم میزنید احساس راحتی با کفشها داشته باشید. انعطافپذیری از دیگر خصوصیات کفش پیاده روی مردانه مناسب است، کف کفش باید مناسب با قوس پاها باشد، اگر کفش خاصیت منعطف بودن نداشته باشد، دردهایی در ناحیه تاندون آشیل یا عضلات پشت ساق ایجاد میشود. د: میزان ارتفاع کف کفش نیز عامل مهمی در انتخاب کفش مناسب می باشد به طوری که ارتفاع کف در قسمت پاشنه باید حداقل ۲ سانتی متر باشد. کفشهای باشگاهی که به نام کراس ترینر (cross trainers) یا اسنیکر نیز شناخته میشوند، محبوبیت گسترده و رو به افزونی در میان ورزشکاران جوان و باتجربه دارند.

کفشها باید ضربه را بهخوبی جذب کنند و بهطور کامل در ناحیه توپ پا خم شوند. جامعه ارتوپدی پا و مچ پا در امریکا توصیه میکند، نوع کفشی که انتخاب میکنید باید مطابق با نوع ورزشی که بیشتر انجام میدهید، باشد. یک پا به طور متوسط روزانه 10هزار بار با زمین برخورد میکند و به طور میانگین 186 هزار و 75 کیلومتر را در طول زندگی طی خواهد کرد، در پرش یک پا و یا دریک گام بلند حدود 315 و نیم کیلومتر فشار روی پای ورزشکار وارد میشود. کفش را در انتهای روز و اول شب انتخاب و خریداری کنید، چرا که بر اثر فعالیت و راه رفتن پا متورم و بزرگتر میشود و شما بعداً مشکل تنگی و کوچکی کفش آ نخواهید داشت. مرکز بهداشت مک کینلی توصیه میکند که برای انتخاب کفش، بعدازظهر تا عصر و یا بعد از انجام تمرینات زمانیکه که پاها بزرگتر هستند، اقدام کنید.