چرا پوشیدن کفش مناسب حین ورزش مهم است؟

محصولات لباسهای ورزشی برای فوتبال، گلف و دیگر ورزش ها می باشد. این باعث می شود یک ضربه پدال بسیار کارآمدتر باشد. دوختی شبیه به جوراب که باعث آسودگی پاها خواهند شد. Netwellness توصیه میکند که از روی آج کفشهایتان درباره دوامش قضاوت نکنید. کفش ورزشی مناسب پیاده روی کفشی است که کاملا از پا محافظت کند و انعطاف بالایی داشته باشد. افراد با قوس کف پای زیاد از کفش هایی استفاده کنند که انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. بهتر است در پایان روز که پا در بزرگترین حالت خود قرار دارد، همراه با جوراب مناسب که نه بسیار نازک و برای خرید کفش اقدام کنید. 1. نوع کفش را بر اساس شکل قوس و راه رفتن خود انتخاب کنید. کفش نباید با این حرکت به آسانی شکل خود را از دست دهد و آسیب ببیند. اگر اثر به جا مانده پهن و صاف تر باشد، قوس پایان کم و اگر قوس پایتان زیاد باشد، رد پایی منحنی شکل به جا میگذارد و حتی ممکن است پاشنه زمین را لمس نکند.

قوس طبیعی : باید از کفش هایی با برآمدگی مختصر دارد. با چی بپوشم همراه باشید. دچار این اشتباه نشوید که چون کتانی بعد از مدتی جا باز میکند اگر کمی کوچک بود عیب ندارد، بلکه درنظر داشته باشید که در صورت کوچک بودن کفش ورزشی امکان تغییر حالت انگشتان وجود دارد. همچنین میتوانید از شامپو فرش، با همان روش شست و شوی فرش برای کفش استفاده کنید تا آسیب کمی به کفش وارد شود. پاهای شما در حین ورزش متورم و طویلتر میشوند، بنابراین باید به عرض یک انگشت شست فضا بین بلندترین انگشت پا و نوک کفشتان وجود داشته باشد. شاهد این مدعا خستگی، داغی و سوزش پا و شیوع انواع ناهنجاریها مثل انگشتان چکشی انگشت شست کج، ناخن فرو رفته، تاول و میخچه، بونیون، کفپای صاف و کفپای گود، پای پهن، کوتاهی آشیل و احساس کمر درد، مفاصل مچ، زانو و… کفش کشتی: برای اجرای مناسب حرکات این کفش باید از انعطاف پذیری، قدرت و استقامت بالایی برخوردار باشد، همچنین با توجه به براق و لیز بودن کف پوش سالن های کشتی باید در ته کفش عاج مناسب برای اصطکاک مطلوب باشد.

سعی کنید برای خرید کفش در پایان روز اقدام کنید و نه صبح! کفش ورزشی را هر چند روز یک بار تمیز کنید تا همیشه مرتب به نظر برسید. سایز پاها در بزرگسالی هم تغییر میکند، لذا هر سال چند بار این تغییرات را اندازهگیری کنید. مطابق عکس زیر، کفشتان را بر اساس قوس و گام خود انتخاب کنید. بر اساس عقیده دانشگاه ایالتی میشیگان، کفشهای مخصوص دویدن هر ۴۸۲ الی ۸۰۹ کیلومتر یکبار باید تعویض شوند. اگر با کفشهای مخصوص دویدن رکاب بزنید ، مقداری از تلاش شما به سمت پایین در کف کفش جذب میشود، به این معنی که مقداری از انرژی شما هدر میرود.

کفش های رانینگ که مخصوص پیاده روی و دویدن است نیز باید دارای زیره مخصوص و بالشتک های میانی کف پا باشند تا مدت زمان دویدن را افزایش دهد. کفش پیاده روی باید کفی تخت متوسطی داشته باشد. اگر قصد دارید وزنه برداری کنید، دوچرخه سواری کنید، یا فقط به کفش پیاده روی نیاز دارید، پوشیدن کفش مناسب برای ورزش کردن، تمرین شما را راحتتر و ایمنتر میکند. برای انجام هر ورزشی یا حتی رفتن به باشگاه، به لباسهای ورزشی، حوله، کفش و یک سری تجهیزات دیگر که مختص هر نوع ورزش است نیاز دارید. کفشهای ورزشی، کیفیت و قیمتهای متفاوتی دارند. تولید کنندگان تجهیزات ورزشی در نظر دارند تا بتوانند بهترین عملکرد را برای ورزشکار درست کنند. همچنین در برابر فشار های وارده در طی زمان حالت اولیه خود را از دست ندهد.