چرا پوشیدن کفش مناسب حین ورزش مهم است ؟

توجه به این نکته ضروری است که طراحی کفش های پیاده روی با کفش های دویدن یکسان نیست، اما این بدان معنی نیست که نتوانید با آنها پیاده روی کنید. نکته حائض اهمیت این است که هنگام دویدن پاها تمایل دارند یه خرده فراتر از حد طبیعی قرار بگیرند. حفظ تناسب بدنی را در راس سایر کارها قرار دهید و زمان معینی را به ورزش کردن اختصاص دهید. نکته دیگری که هنگام خرید کفش والیبال باید مورد توجه قرار گیرد، لژ آن است که باید در حدود پنج سانتیمتر باشد. اگر در خارج از منزل، محیط کار، پارک و هر جایی دیگری که هستید به سراغ پله بروید اگر پله پیدا نکردید به سراغ سکوهای کوچک بروید و سعی کنید ۱۵ الی ۲۰ بار از آن بالا بروید و این کار را ۳ بار تکرار کنید.

هر کفشی مناسب کاری است که برای آن ساخته شده است. نقش کفش مناسب برای ورزش کردن و پیادهروی آنقدر دارای اهمیت است که میتوان اعلام کرد سلامتی پا و بخش اعظمی از اعضای بدن به انتخاب کفش مناسب بستگی دارد. برای مثال میتوانید بچهها را برای پیادهروی بیرون ببرید یا به همراه افراد خانواده برای گشت و گذار در طبیعت خلوت با رعایت نکات بهداشتی بروید یا به انجام ورزشهای گروهی با آنان بپردازید. افزایش حجم کالری و ایجاد عادات غذایی اشتباه و در نتیجه چاقی، از دستاوردهای نوروز برای بچهها میتواند باشد. همچنینن میزان پایداری مفاصلی که دچار لقی و ناپایداری شدهاند را افزایش میدهد و از قوس کف پا حمایت بیشتری میکند. خوشبختانه نکات مختلفی وجود دارد که آگاهی از آنها به شما کمک میکند کفش مناسب را برای خود انتخاب کنید. اگر چنین امکانی وجود ندارد سعی کنید تمرین خود را زمان ناهار یا بعد از اتمام کارهای خود انجام دهید تا دیگر چیزی مزاحم تمرین شما نباشد.

توصیه میشود در حد توان از ۲۰ دقیقه تا یک ساعت در مکانهای مناسب و خلوت که خطر کرونا کمتر است، پیادهروی داشته باشید. اگر برنامه شما در ایام نوروز بسیار شلوغ میباشد به شما توصیه می کنم در ابتدای صبح از خواب برخیزید و تمرین خود را انجام دهید قبل از اینکه بخواهید دیگر کارهای خود را انجام دهید. به والدین توصیه میشود به ورزش کردن بچهها در قالب بازی بیشتر توجه کنند. بسیار مهم است که ورزش و بازی بچهها شکل رقابت و برد و باخت نداشته باشد تا علاوه بر ترغیب آنها به ورزش، مانع مصدومیت احتمالی کودکان شویم. برای اینکار میتوانید از یک مربی ورزش کمک بگیرید تا یک برنامهی مناسب به شما بدهد.

اگر در نوروز برنامهی شلوغی دارید، حتما از تمرینات ۹۰ ثانیهای قدرتمند بهره ببرید برای مثال ترکیب حرکات اسکات، پوش آپ (شنا) و پلانک میتواند بسیار مفید باشد این تمرینات را در سه وعده در طول روز انجام دهید. را برای تنوع بخشیدن به برنامهی خود انجام دهید. اگر در ایام تعطیلات امکان رفتن به سالن ورزشی را ندارید، یک برنامه روتین برای ورزش در خانه برای خود تهیه کنید. در روزهایی که برنامه شما خلوت است و کاری ندارید قطعا بهترین کار انجام تمرینات در زودترین زمان ممکن است. که این کفش ها را در طول تمرینات و مسابقات خریداری کرده و بپوشند. و دومین نکته بحث ساختار پا هست ، آناتومی اصلی یک پا را ۲۶ استخوان، ۳۳مفصل، ۱۹عضله و یک گروه از لیگامنت ها تشکیل می دهند. به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما با این راهکارها میتوانید علاوه بر لذت بردن از تعطیلات نوروزی، تناسب اندامتان را نیز حفظ کنید.