چرا پوشیدن کفش مناسب حین ورزش مهم است ؟

بسیار مهم است که ورزش و بازی بچهها شکل رقابت و برد و باخت نداشته باشد تا علاوه بر ترغیب آنها به ورزش، مانع مصدومیت احتمالی کودکان شویم. کفشهای تنیس دارای یک طراحی به خصوصی هستند که به حرکات از پهلو و انتقال ناگهانی وزن که بازیکنان در هنگام بازی ناچار به انجام آنها میباشند، کمک میکند. برای اینکار میتوانید از یک مربی ورزش کمک بگیرید تا یک برنامهی مناسب به شما بدهد. بالا رفتن از پله یکی از حرکات پیش فرض بدن انسان است که به قوی شدن و استقامت عضلات پا بسیار کمک میکند و مانع آسیب دیدن زانوهای شما میشود. اگر در خارج از منزل، محیط کار، پارک و هر جایی دیگری که هستید به سراغ پله بروید اگر پله پیدا نکردید به سراغ سکوهای کوچک بروید و سعی کنید ۱۵ الی ۲۰ بار از آن بالا بروید و این کار را ۳ بار تکرار کنید.

انتخاب کفش مناسب میتواند کار دشواری باشد. سرمایه گذاری برای خرید کفش با کیفیت میتواند ازصدمههای مچ و پای شما جلوگیری و باعث میشود تمریناتی لذت بخش و راحت را تجربه کنید. اگر برنامه شما در ایام نوروز بسیار شلوغ میباشد به شما توصیه می کنم در ابتدای صبح از خواب برخیزید و تمرین خود را انجام دهید قبل از اینکه بخواهید دیگر کارهای خود را انجام دهید. اگر چنین امکانی وجود ندارد سعی کنید تمرین خود را زمان ناهار یا بعد از اتمام کارهای خود انجام دهید تا دیگر چیزی مزاحم تمرین شما نباشد. این آسیبها نه تنها به خاطر تکلهای خطایی که همبازیهای شما میزنند، بلکه میتواند ناشی از ضربات و نیروهای شدیدی باشد که در جریان هر مسابقهای که شما بازی میکنید، به طور مداوم به پاهای شما وارد میشود. دوچرخه سواری یک تمرین ورزش بسیار مفید است و بدون نیاز به زمان مشخصی برای تمرین رسمی میتواند بهترین گزینه برای تعطیلات و کار باشد.

در صورت استفاده از کفشهای مناسب و راحت و بدون پاشنه یا پاشنه بسیار کم، در هر سه بیماری میتوانید درد کمتری را تجربه کنید. در صورتی که با عارضه های پینه پا یا نیام کف (فاشیات پلانتار) پا مواجه هستید، استفاده از این کفش ها احساس خوبی به شما می دهد. شما با انجام دادن این تمرینات میتوانید تفاوت را با هفتههایی که این تمرینات را انجام نداده و هیچ تحرکی نداشتید را حس کنید. ادامه دادن به ورزش در این دوره سال که اغلب افراد بیش از حد معمول غذا میخورند، ضرورت بیشتری هم دارد. برای مثال میتوانید بچهها را برای پیادهروی بیرون ببرید یا به همراه افراد خانواده برای گشت و گذار در طبیعت خلوت با رعایت نکات بهداشتی بروید یا به انجام ورزشهای گروهی با آنان بپردازید. اگر در پاهایتان مشکلی وجود ندارد، میتوانید مطمئن باشید که با پوشیدن کفش نامناسب ورزشی، این مشکل به آرامی به وجود میآید و مطمئناً روی زانوها، باسن، ستون فقرات، حالت کلی بدن یا راه رفتن شما تأثیر می گذارد و باعث ایجاد بی ثباتی و تراز نامناسب در تمام طول بدن میشود.

در وزنهزدن، پاها تنها نقطه تماس بین بدن و زمین است، تمام موفقیتتان در بلندکردنِ وزنه بستگی به تماس پای شما با زمین دارد، ارتباط بیشتر شما به فعالسازی بیشتر عضلات نیز کمک خواهد کرد. به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما با این راهکارها میتوانید علاوه بر لذت بردن از تعطیلات نوروزی، تناسب اندامتان را نیز حفظ کنید. کفش های استوک بهترین و با کیفیت ترین کفش های پیاده روی را به شما عزیزان ارائه می کند که با خیال راحت می توانید برای پیاده روی های طولانی مدت نیز استفاده کنید. اگر کفش شما سفت باشد یا پاشنه خوبی نداشته باشد یا از کتانی نامناسب و غیر متناسب با فعالیت روزانه استفاده کنید (مثل استفاده از مدل مجلسی برای دویدن)، نه تنها کیفیت کتانی شما کاهش می یابد، بلکه به دلیل عدم تناسب کفی آن با تحرک مورد نظر، ستون فقرات تحت تنش قرار گرفته و در دراز مدت، آسیب های مفصلی در انتظار شما خواهد بود.