کفش مناسب ورزش چه ویژگیهایی دارد؟

به والدین توصیه میشود به ورزش کردن بچهها در قالب بازی بیشتر توجه کنند. بسیار مهم است که ورزش و بازی بچهها شکل رقابت و برد و باخت نداشته باشد تا علاوه بر ترغیب آنها به ورزش، مانع مصدومیت احتمالی کودکان شویم. در زیره اغلب کفشهای مخصوص دو میدانی کربن به کار رفته است که سبب ثابت ماندن کفش در پا میشود. مصداق این مسئله را به وضوح میتوان در ورزشهای مختلف دید چرا که هر ورزشی کفش مخصوص به خود را دارد و پا را از بسیــاری از آسیبهای خـارجی محافظت میکند. توصیه میشود در حد توان از ۲۰ دقیقه تا یک ساعت در مکانهای مناسب و خلوت که خطر کرونا کمتر است، پیادهروی داشته باشید. سعی در مکانهای خلوت و با حفظ پروتکلهای بهداشتی اینکار را انجام دهید. ۳. پله را به آسانسور ترجیح دهید!

اگر در خارج از منزل، محیط کار، پارک و هر جایی دیگری که هستید به سراغ پله بروید اگر پله پیدا نکردید به سراغ سکوهای کوچک بروید و سعی کنید ۱۵ الی ۲۰ بار از آن بالا بروید و این کار را ۳ بار تکرار کنید. بالا رفتن از پله یکی از حرکات پیش فرض بدن انسان است که به قوی شدن و استقامت عضلات پا بسیار کمک میکند و مانع آسیب دیدن زانوهای شما میشود. اگر در ایام تعطیلات امکان رفتن به سالن ورزشی را ندارید، یک برنامه روتین برای ورزش در خانه برای خود تهیه کنید. به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما با این راهکارها میتوانید علاوه بر لذت بردن از تعطیلات نوروزی، تناسب اندامتان را نیز حفظ کنید. روزانه ۲۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش میتواند به تناسب اندام و سلامت روحی و جسمی شما کمک بسزایی کند.

حفظ تناسب بدنی را در راس سایر کارها قرار دهید و زمان معینی را به ورزش کردن اختصاص دهید. اگر در نوروز برنامهی شلوغی دارید، حتما از تمرینات ۹۰ ثانیهای قدرتمند بهره ببرید برای مثال ترکیب حرکات اسکات، پوش آپ (شنا) و پلانک میتواند بسیار مفید باشد این تمرینات را در سه وعده در طول روز انجام دهید. برای مثال میتوانید بچهها را برای پیادهروی بیرون ببرید یا به همراه افراد خانواده برای گشت و گذار در طبیعت خلوت با رعایت نکات بهداشتی بروید یا به انجام ورزشهای گروهی با آنان بپردازید. اشتباه بزرگ دیگری که افراد مرتکب میشوند این است که کفش خود را دیر عوض میکنند.

ادامه دادن به ورزش در این دوره سال که اغلب افراد بیش از حد معمول غذا میخورند، ضرورت بیشتری هم دارد. پاشنه کفش : نباید بیش از حد ضخیم باشد تا ساق درد بیاورد و کاسه پاشنه نیز باید نرم باشد. به جای این که ورزش را از برنامه روزانهتان حذف کنید، سعی کنید که سایر کارهای غیرضروری را حذف کنید. از سوی دیگر، مهم است کفشی را انتخاب کنید که برای هر جایی که میروید کفش مناسبی باشد و همچنان باعث شود استایل زیبایی داشته باشید. برای اینکار میتوانید از یک مربی ورزش کمک بگیرید تا یک برنامهی مناسب به شما بدهد. یک کفش استاندارد علاوه بر اینکه از عوارض و آسیب دیدگی احتمالی جلوگیری می کند راندمان و خروجی تمرینمان را نیز بیشتر خواهد کرد. پوشیدن کفش و کتانی مناسب و استاندارد علاوه بر ظاهر و فرم ورزشی می تواند از آسیب و عوارض احتمالی جلوگیری کند و کارایی ورزشی ما را چند برابر کند.