برگزیده تولید محتوا ویدئویی

آموزش رایگان تولید محتوای ویدیویی + 30 ایده محتوای ویدیویی وی‌پدیا بلاگ صباویژن

تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید، یک مرورگر کروم با افزونه Soapbox و یک وب‌کم است. با Soapbox، می‌توانید به سادگی از خودتان فیلم بگیرید، صفحه نمایش خود را ضبط کنید و با استفاده از ابزارهای ویرایش ساده، ویدیوهای خود را جذاب‌تر کنید. این ابزار برای افرادی که می‌خواهند به سرعت و به راحتی ویدیوهای حرفه‌ای ایجاد کنند، بسیار مناسب است. اگر شما هم به دنبال تولید محتوای ویدیویی جذاب و موثر هستید، باید اصولی را رعایت کنید که هم باعث جلب توجه مخاطب شود و هم در موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کند. Vyond یک ابزار قدرتمند و کاربرپسند برای ساخت ویدیوهای انیمیشنی است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به مهارت‌های فنی پیچیده، ویدیوهای حرفه‌ای و جذاب تولید کنید. Vyond با هوش مصنوعی پیشرفته خود، فرآیند ساخت ویدیو را ساده کرده و به شما اجازه می‌دهد تا با سرعت و دقت بیشتری به نتایج دلخواه خود برسید.

ایران فاندر آژانس تخصصی بازاریابی محتوا و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) است.این مرکز با 10 سال سابقه دیجیتال مارکتینگ، در جهت افزایش فروش اینترنتی کسب و کارها در ایران فعالیت می‌کند. برای شروع کار می توانید از یکی از الگوهای آنها یا برخی از صدها سبک مختلف صحنه های متحرک، عکس ها یا ویدیوهای اکشن زنده برای ویدیوی شخصی خود استفاده کنید. Wideo ابزار دیگری است که به شما کمک می‌کند ویدیوهای بازاریابی را به آسانی تولید کنید. شما می توانید با یکی از الگوهای آنها شروع کنید یا به سادگی عناصری را که می خواهید استفاده کنید در سازنده ویدیو دراپ اند درگ کنید (بکشید و رها کنید). یک ویدیوی خوب می‌تواند به شما کمک کند تا تعامل بسیار بیشتری نسبت به به‌روزرسانی‌های متن یا تصویر معمولی داشته باشید. ویدئو یک رسانه محتوایی قدرتمند برای داستان سرایی است و می تواند تأثیر زیادی بر موفقیت کمپین های تبلیغاتی و تلاش های بازاریابی محتوا داشته باشد.

مردم نه تنها از این شبکه اجتماعی برای یافتن ویدیوهای خاص استفاده می کنند، بلکه از آن برای جستجوی اطلاعات گسترده نیز استفاده می کنند! در تولید محتوای ویدیوئی یکسری مراحل عملی وجود دارد که می توانید برای کمک به یافتن آسان‌تر ویدیوهای خود در YouTube انجام دهید. ویدیوی پرسش و پاسخ این فرصت را برای شما فراهم می کند تا به سرعت به سوالات مطرح شده توسط مخاطبان خود پاسخ دهید. این نوع تولید محتوای ویدیویی یک فرمت عالی برای ایجاد اعتبار و در عین حال ارائه خدمت به یک هدف واقعی است. یکی از مشکلات شایع که بسیاری از کارفرماها با آن مواجه می‌شوند، درگیری زیاد با جزئیات کوچک در فرآیند سفارش تولید محتوای ویدیویی است. در حقیقت، با ثبت سفارش، می‌توانید به متخصصان و تیم تولید اجازه دهید تمام تلاش خود را در راستای ایجاد محتوای ویدیویی مطابق با سلیقه شما به کار بگیرند.

یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین زمینه‌های این فناوری، توانایی تولید تصاویر و فیلم‌ها توسط هوش مصنوعی است. این فناوری نه‌تنها در صنایع خلاقانه مانند طراحی گرافیک، سینما و بازی‌های ویدیویی تحول ایجاد کرده، بلکه در زمینه‌های بازاریابی، آموزش و حتی پزشکی نیز کاربردهای گسترده‌ای پیدا کرده است. در این مقاله از لرنچی، به معرفی برخی از برترین ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا در حوزه تصویر و فیلم می‌پردازیم و اهمیت این فناوری را بررسی می‌کنیم. ویدیوها نه‌تنها اطلاعات را به مخاطب منتقل می‌کنند بلکه احساسات و واکنش‌های آن‌ها را نیز تحریک می‌کنند. ایجاد یک کسب و کار تولید محتوای ویدئویی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما با برنامه‌ریزی مناسب، انتخاب نیش صحیح، و استفاده از تجهیزات و استراتژی‌های بازاریابی مؤثر، می‌توانید به موفقیت دست یابید.

با یادگیری مداوم و تجزیه و تحلیل عملکرد، می‌توانید کسب و کار خود را رشد دهید و در این صنعت رقابتی موفق باشید. برای اطمینان از اشتراک‌گذاری محتوای ویدئویی، اضافه کردن دکمه اشتراک‌گذاری به ویدیو پلیر امری ضروری است. دکمه اشتراک‌گذاری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که هنگام انتخاب یک پلیر ویدیویی باید در نظر گرفته شود. بسیاری از پلیرهای مطرح از این قابلیت برخوردارند، اما در پلیرهای جدید امکان اضافه کردن دکمه اشتراک‌گذاری به‌طور مستقیم روی ویدیو نیز وجود دارد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد بدون خروج از پلیر، لینک ویدئو را با دیگران به اشتراک بگذارند. این قابلیت نه‌تنها تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد بلکه به گسترش بیشتر محتوای شما کمک می‌کند.

نمی‌توان به‌راحتی هم از کنار آن گذشت؛ چون مصرف ترافیک ویدئو به‌طرز چشمگیری افزایش یافته است و طبق آمار، این نوع محتوا می‌تواند تا 80٪ نرخ تبدیل را افزایش دهد. نرم افزار ویرایشی که به شما آموزش می‌دهیم با سیستم های معمولی نیز کار میکند. به سادگی می‌توانید فیلم ها و محتواهای خود را با افکت های جذاب و حرفه ای تدوین کنید. ما فکر میکنیم اگر قرار باشه کسب و کاری موفق بشه دیگه اون روش های قدیمی بازاریابی جواب نمیده؛ دیگه برای ایجاد ارزش و جلب اعتماد مشتری باید یه کارای دیگه ای انجام بدیم. برای افزایش دسترسی ویدیو، باید آن را در پلتفرم‌های مختلفی مانند یوتیوب، اینستاگرام، فیس‌بوک و سایت خود منتشر کنید.

تولید محتوای ویدیویی به‌عنوان یک ابزار قدرتمند در دنیای دیجیتال، می‌تواند تأثیر بسزایی در جلب توجه مخاطب، انتقال مؤثر پیام، ایجاد ارتباط با مشتریان و بهبود استراتژی‌های بازاریابی داشته باشد. با توجه به افزایش مصرف محتوای ویدیویی و اهمیت آن در شبکه‌های اجتماعی، برندها و تولیدکنندگان محتوا باید این ابزار را به‌عنوان یک جزء ضروری در استراتژی‌های دیجیتال خود در نظر بگیرند. تولید محتوای ویدیویی شامل فرآیند ساخت و ایجاد ویدیوهایی است که اهدافی مانند آموزش، سرگرمی، تبلیغات، اطلاع‌رسانی یا هنر را دنبال می‌کنند. این فرآیند شامل مراحل مختلفی مانند برنامه‌ریزی، فیلم‌برداری، ویرایش، و انتشار ویدیو است. ابزارها و نرم‌افزارهای مختلفی برای ویرایش و تدوین ویدیوها وجود دارند که به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهند تا محتوای خود را به‌صورت جذاب و حرفه‌ای به مخاطبان ارائه دهند.

پلتفرم‌هایی مثل Pictory، Synthesia و Runway راهی جدید برای تولید محتوای ویدیویی فراهم کرده‌اند. این روزها از یک سو توجه به یوتیوب و سایت‌هایی مثل آپارات در تولید محتوا بیشتر شده و از سوی دیگر گفته می‌شود اینستاگرام هم قصد دارد تمرکز خود را بیشتر روی محتواهای ویدیویی بگذارد. ازاین‌رو کارکردن با ابزار تولید محتوای ویدیویی بیشتر از همیشه موردنیاز تولیدکنندگان محتوا است. یکی از دلایل محبوبیت این نوع تولید محتوا ویدیویی، توانایی آن در جلب توجه مخاطب و حفظ تمرکز اوست. افراد به طور طبیعی به محتوای بصری و داستان‌گویی علاقه‌مند هستند و ویدیوهای توضیحی با ترکیب این دو، پیام را به شکلی مؤثر منتقل می‌کنند.

این نوع ویدئوی محصول که دربارۀ به‌روزرسانی‌های محصول شماست، مشتریان حال حاضر شما را از آپدیت‌هایی که روی خدمات یا محصولاتتان ایجاد شده باخبر و آن‌ها را به خرید محصول جدید ترغیب می‌کند. در این نوع ویدئو بهترین راه اثرگذاری این است که یکی از همکاران شما که بین مشتریانْ شناخته‌شده و قابل اعتماد است، در ویدئو حضور پیدا کند و دربارۀ آپدیت محصول صحبت کند. مخاطبان به برندهایی که احساس انسانی دارند و با اعضای تیم خود ارتباط برقرار می‌کنند، بیشتر اعتماد می‌کنند. معرفی اعضای تیم و نشان دادن وجه انسانی برند می‌تواند ارتباط عاطفی قوی با مخاطب ایجاد کند. این نوع ویدئوها شامل نکات سریع و مفیدی هستند که می‌توانند در زمان کمی به مخاطبان اطلاعات جدیدی بدهند.

یک سری از این نرم افزارها پایه و اساس تولید محتواهای ویدئویی هستند و برخی دیگر ابزاری کمکی برای بهبود این نوع محتواها. اینکه از کدام نرم افزار استفاده کنیم نیاز به بررسی موشکافانه تری دارد. در مقاله ی مشاوره سئو داشتیم که تولید محتوا تنها به محتوای متنی محدود نمی‌شود و در زمینه‌های مختلفی از جمله محتوای ویدیویی انجام می‌شود. ارتباط گرفتن با مخاطب و مشتریان از طریق متن، به خصوص اگر متن مورد نظر طولانی باشد، کاری خسته کننده بوده و عمده مخاطبین بدون اعتنا از آن می‌گذرند. در ادامه به بررسی چندین نوع مختلف از محتوای ویدیویی از سایت رسانتو خواهیم پرداخت. در تولید محتوای ویدئویی، گام ابتدایی و مهم این است که بدانیم چه انواعی دارد و به این ترتیب، بسته به هدفی که داریم و حوزه‌ای که در آن فعال هستیم، راحت‌تر نوع ویدئو را انتخاب کنیم.

ویدئوهای مصاحبه شامل گفتگو با افراد متخصص، تأثیرگذاران یا مشتریان هستند و می‌توانند به شما کمک کنند که برند خود را معتبرتر و مورد اعتمادتر به مخاطب معرفی کنید. از مخاطبان بخواهید که ویدئو را لایک کنند، نظرات خود را بنویسند یا صفحه شما را دنبال کنند. این کار باعث تعامل بیشتر می‌شود و به رشد کانال یا صفحه شما کمک می‌کند. برای اینکه بدانید ویدیوهای شما چقدر موفق بوده‌اند، باید ابزارهای تحلیل مانند Google Analytics، YouTube Analytics و سایر ابزارهای تخصصی را به کار بگیرید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند که میزان مشاهده، نرخ تبدیل و دیگر شاخص‌های عملکردی را بررسی کنید. یکی از روش‌های مؤثر برای تبلیغ ویدئوها، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ یا پرداخت هزینه به صاحبان صفحات و کانال‌های پرمخاطب است تا ویدئو شما را به اشتراک بگذارند.

این دوره برای کسانی که برای سرگرمی و علاقه شخصی قصد تولید ویدئو در محیط های مجازی را دارند مناسب است. علاوه بر همه موارد گفته شده، یادتان باشد که به هیچ عنوان ویدیوی خود را در هاست اصلی سایت‌تان آپلود نکنید. پس این را در نظر داشته باشید که ممکن است ایرانی‌های بسیاری به ویدیوی شما در یوتیوب دسترسی نداشته باشند. پس حتما در کنار سایت خود از پیج اینستاگرام‌تان هم برای انتشار ویدیوها استفاده کنید. در این روش میتوانید محصولات مختلف را به صورت ویدویی با یکدیگر مقایسه کرده و ویژگی‌ها و مزایا و معایب هر کدام را ذکر کنید. حتی میتوانید از محصول در عمل استفاده کرده تا مخاطب درک بهتری از آن محصول داشته باشد.

معمولا برای اینکه بتوانید نور خوبی روی سوژه بتابانید بهترین کار استفاده از نور طبیعی روز است. اگر قرار است در محیط تاریک و یا با نور کم فیلمبرداری کنید به تجهیزات نورپردازی هم نیاز خواهید داشت. کیفیت صدا مهم است و معمولا نمی‌توان صدای با کیفیت بالا را فقط از طریق دوربین یا تلفن هوشمند دریافت کرد. این سه پایه‌ها هم برای انواع دوربین‌ها مثل گوشی هوشمند یا دوربین‌های DSLR قابل استفاده هستند. اما اگر میخواهید هزینه کنید سه پایه‌های مختلفی در بازار وجود دارد که میتوانید آن ها را از سایتی چون دیجی کالا تهیه کنید. مدل های جدیدتر گوشی‌ها از کیفیت عالی فیلمبرداری برخوردار هستند و میتوانند به راحتی پاسخگوی نیازتان باشند.

علاوه بر این، برخی از آژانس‌های تبلیغاتی داخلی می‌توانند با استفاده از روش‌های خاص، کمپین‌های اسپانسرشده شما را در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام مدیریت و اجرا کنند. می‌توانید از خود موتورهای جستجو برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید. عبارات رایج جستجو به طور خودکار در نوار جستجو و بالای نتایج ظاهر می‌شوند. همچنین می‌توانید افزونه‌های رایگان سئو را برای مرورگر خود نصب کنید که اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند. Inshot یک اپلیکیشن موبایلی ویرایش عکس و ویدیو بسیار محبوب و قدرتمند برای گوشی‌های هوشمند است. با استفاده از اینشات، می‌توانید به راحتی ویدیوهای خود را برش بزنید، ترکیب کنید، سرعت آن‌ها را تغییر دهید و افکت‌های جذابی به آن‌ها اضافه کنید.

همچنین قالب‌های از پیش‌ آماده Canva همراه با افکت‌های مختلف در اختیار شما قرار دارد. درنهایت هم خروجی کار را می‌توانید به‌طور مستقیم بر روی شبکه‌های اجتماعی خود که به Canva متصل کرده‌اید، بارگذاری کنید. این نوع تولید محتوا ویدیویی معمولاً کوتاه، خلاقانه و حاوی پیام‌هایی هستند که به طور مستقیم نیازها و خواسته‌های مخاطب را هدف قرار می‌دهند. استفاده از عناصر بصری جذاب، موسیقی متناسب و پیام‌های کوتاه و اثرگذار از ویژگی‌های اصلی این نوع تولید محتوا ویدیویی است. مزیت اصلی ویدیوهای تبلیغاتی، قابلیت انتشار گسترده آن‌ها در پلتفرم‌های مختلف از جمله تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها است. این ویدیوها به راحتی می‌توانند مخاطبان گسترده‌ای را در زمان کوتاه جذب کنند.

مثلاً می توانید لایک ها، رأی ها، بازدیدها، نظرات و مواردی از این قبیل را نشان دهید تا نشان دهید که دیگران چگونه محتوای ویدیوی شما را آموزنده و ارزشمند می دانند. ویدیوها به شما امکان می دهند بدون استفاده از متن زیاد، اطلاعات بیشتری را منتقل کنید. می توانید موضوع اصلی را در ویدیو به تفصیل بیان کنید و از متن صفحه یعنی عنوان و CTAها برای ارائه توضیحات بیشتر استفاده نمایید. آیا محصول جدیدی تولید کرده اید؟ با ایجاد یک ویدیوی نمایش محصول به تبلیغ آن کمک کنید. داستان برندهای خودتان را در یک ویدیوی کوتاه و سرگرم کننده با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

برای اندازه گیری رتبه بندی یوتیوب خود، می‌توانید از SE Ranking position tracking tool استفاده کنید. برای اینکه این استراتژی کار کند، باید چیزی را با بینندگان به اشتراک بگذارید که واقعاً ارزشمند باشد. در مورد آنچه که آنها به دست می آورند و چگونه می توانند از تماشا کردن سود ببرند، صریح باشید. برای افزایش نرخ تبدیل، احساسات صادقانه تان را در مورد مشتری خود نشان دهید و ازاو به خاطر تماشای فیلم تان قدردانی نمایید. این یک راه خوب برای جذب مشتریان جدید و افزایش نرخ حفظ مشتری در دراز مدت است. این اقدام می تواند یکی از گزینه های متعدد بر اساس اهداف شما همانند بازدید از سایت شما، خرید، عضویت در کانال شما، ثبت نام در خبرنامه و… باشد.

تیم DMOcean یک تیم متخصص و خلاق در زمینه ویرایش و تولید ویدیو است که با استفاده از دانش و تجربه خود، ویدیوهای شما را به اثری هنری و جذاب تبدیل می‌کند. با اعتماد به این آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای و سفارش تولید محتوا از این مجموعه، می‌توانید مطمئن باشید که ویدیوی شما با بالاترین کیفیت و جذابیت ممکن تولید خواهد شد. اگر بخواهیم دو نرم‌افزار تولید محتوای ویدیویی حرفه‌ای را نام ببریم حتماً یکی از آن‌ها Premiere Pro است. نرم‌افزاری استاندارد که توسط متخصصین تولید محتوای ویدیویی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار از ساخت ویدیوهای یوتیوب و کلیپ‌های تبلیغاتی گرفته تا ساخت فیلم‌های تلویزیونی کاربرد دارد.

یکی از مؤثرترین انواع تولید محتوا ویدیویی که توجه کاربران را جلب می‌کند، ویدیوهای آموزشی است. این نوع ویدیوها با هدف ارائه اطلاعات کاربردی، آموزش یک مهارت خاص یا توضیح گام‌به‌گام نحوه انجام یک کار طراحی می‌شوند. در دنیای امروز که افراد به دنبال یادگیری سریع و مؤثر هستند، ویدیوهای آموزشی توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان پیدا کنند. در این بخش می‌توانید ایده‌های متنوع و جذاب برای تولید محتوای ویدئویی ارائه دهید که می‌تواند به کاربران کمک کند تا محتوای منحصربه‌فرد و ارزشمندی خلق کنند. این ایده‌ها می‌توانند در انواع مختلف تولید محتوا کاربرد داشته باشند و برای کسب‌وکارها، برندها، یا حتی افراد علاقمند به ایجاد محتوای ویدیویی مناسب باشند. در این مطلب از دی ام اوشن، به شما نشان می‌دهیم که چگونه با استفاده از ابزارهای تولید محتوای ویدیویی، می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به دانش فنی، ویدیوهایی با کیفیت بالا تولید کنید.

پیشنهاد ما برای شروعِ ساخت محتوای ویدیویی و تدوین آن بدون نیاز به تجهیزات گران قیمت و سیستم قوی، فیلمبرداری از صفحه نمایش و تدوین آن با استفاده از نرم افزار Camtasia میباشد. حتی شما میتوانید با استفاده از اپلیکیشن‌های موجود برای گوشی‌های همراه، محتوای ویدیویی خود را ادیت و تدوین کرده و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. وبینارها به عنوان نوعی سمینار آنلاین، فرصتی طلایی برای ارائه محتوای ویدئویی ارزشمند و تعامل‌‌پذیر به مخاطبان به‌‌شمار می آیند. بهترین حالت ممکن برای محتواسازی محصولات یا خدمات، تولید محتوا ویدیویی است. این سبک از ساخت محتوا بیشترین تاثیر مثبت را برای ذهن مخاطب به‌جا می‌گذارد.

در دنیای امروز، ویدئو به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین قالب‌های محتوا تبدیل شده است. این ایده به مخاطبان اجازه می‌دهد تا اولین تجربه مشاهده و لمس یک محصول جدید را از نزدیک تجربه کنند. تستیمونیال یا نظرات مشتریان، گنجینه‌ای از اعتماد و اطمینان برای مخاطبان شماست. در نهایت ویدیو را در وب‌سایت خود آپلود کنید و آن را در صفحات مرتبط به اشتراک بگذارید. از وضوح تصویر و صدای مناسب استفاده کنید و در نظر داشته باشید که حتما ویدیو را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید و از عناوین و توضیحات واضح برای هر بخش استفاده نمائید. می‌توانید از YouTube Analytics  و Google Analytics برای پیگیری عملکرد ویدیو استفاده کنید و درباره بازدیدها، منابع ترافیک، کل زمان تماشا و یافتن محبوب ترین ویدیوهای خود بیشتر بدانید.

اشتراک‌گذاری ویدئوها در جوامع آنلاین می‌تواند به طرز چشمگیری میزان بازدید و تعامل مخاطبان را افزایش دهد. هر فضایی که افراد به صورت آنلاین با یکدیگر در ارتباط باشند، مانند چت‌های دو نفره در تلگرام یا گروه‌های تلگرامی، نوعی جامعه آنلاین محسوب می‌شود. برای بهره‌مندی از این ظرفیت، لازم است ابتدا جوامع آنلاین مرتبط با حوزه کسب‌وکار خود را شناسایی کرده و در آن‌ها فعالیت کنید. حضور فعال در این جوامع و به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی مرتبط، این فرصت را فراهم می‌آورد که محتوای شما به‌طور مستقیم به دست مخاطبان هدف برسد. این امر نه تنها بازدیدها را افزایش می‌دهد، بلکه اینگیجمنت را نیز به شکل قابل توجهی بهبود می‌بخشد. در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه هوش مصنوعی تولید محتوا رخ داده است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری